Revista Forbes a definitivat lista celor mai puternice branduri (mărci) din lume pentru anul 2012. Topul complet, cuprinzând 100 de mărci, a fost publicat în luna octombrie a.c. Vă prezint primele 30 de companii din acest clasament:
Loc | Marca (Brand) | Valoare (mld. $) | Clasament | Venituri (mld. $) | Publicitate (milioane $) | Domeniu de activitate |
---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Apple |
87,1 | 11 | 108,2 | 933 | Technology |
2 |
Microsoft |
54,7 | 1 | 73,7 | 1600 | Technology |
3 |
Coca-Cola |
50,2 | 29 | 22,8 | 3256 | Beverages |
4 |
IBM |
48,5 | 20 | 106,9 | 1373 | Technology |
5 |
|
37,6 | 7 | 36,5 | 1544 | Technology |
6 |
Intel |
32,3 | 6 | 54,0 | 2100 | Technology |
7 |
McDonald’s |
37, | 85 | 85,9 | 769 | Restaurants |
8 |
General Electric |
33,7 | 49 | 124,7 | – | Diversified |
9 |
BMW |
26,3 | 5 | 73,7 | – | Automotive |
10 |
Cisco |
26,3 | 15 | 46,1 | 325 | Technology |
11 |
Oracle |
25,9 | 50 | 37,1 | 79 | Technology |
12 |
Samsung |
19,3 | 9 | 148,5 | 2684 | Technology |
13 |
Disney |
19,0 | 8 | 21,2 | 2800 | Leisure |
14 |
Toyota |
21,9 | 37 | 179,5 | 3821 | Automotive |
15 |
Hewlett-Packard |
18,3 | 13 | 127,0 | 1200 | Technology |
16 |
Mercedes-Benz |
21,8 | 54 | 88,2 | – | Automotive |
17 |
Louis Vuitton |
24,5 | 93 | 8,8 | 3889 | Luxury |
18 |
Gillette |
16,8 | 14 | 8,3 | 9345 | Consumer Packaged Goods |
19 |
Honda |
20,9 | 62 | 96,2 | 2449 | Automotive |
20 |
Nescafe |
17,4 | 27 | 10,1 | – | Beverages |
21 |
AT&T |
24,1 | 96 | 123,5 | 2359 | Telecom |
22 |
Nokia |
15,5 | 28 | 53,0 | 1660 | Technology |
23 |
Budweiser |
18,6 | 61 | 9,6 | 2043 | Alcohol |
24 |
Wal-Mart |
20,3 | 84 | 289,2 | 2300 | Retailing |
25 |
L’Oréal |
14,5 | 26 | 10,4 | 8620 | Consumer Packaged Goods |
26 |
Nike |
15,9 | 47 | 21,8 | 2,711 | Apparel |
27 |
Pepsi |
16,0 | 48 | 13,5 | 1900 | Beverages |
28 |
Amazon.Com |
10,2 | 4 | 47,0 | 1400 | Technology |
29 |
Visa |
12,6 | 25 | 9,2 | 870 | Financial Services |
30 |
Siemens |
13.6 | 40 | 100,7 | – | Diversified |
Notă: Clasament se referă la locul ocupat de firmă în raport cu percepția consumatorilor, iar Publicitate reprezintă sumele cheltuite, în milioane de dolari americani, pentru promovarea produselor prin publicitate.
Câteva observații:
- prima marcă din Europa este de abia pe locul 17, Louis Vuitton, care este însă prima dintre firme de lux.
- la capitolul auto, prima este BMW, pe locul 9. Urmează în continuare Toyota (14), Mercedes-Benz (16), Honda (19). In clasamentul 100 apar și: Audi (32), Volkswagen (45), Ford (59), Hyundai (71), Nissan (76) și Lexus (87). Marea companie de carburanți Shell se găsește doar pe locul 91.
- pe domeniul băuturilor alcoolice și nealcoolice supremația este deținută de Coca-Cola (3), urmată de Budweiser (23) și Pepsi abia pe locul 27. Heineken ocupa locul 95.
- produsele electronice sunt reprezentate în clasament de Samsung (12), Hewlett-Packard (15), Nokia (22), Siemens (30), Canon (35), Sony (38), Philips (56), LG (65) și Xerox (93).
- Nike este prima din mărcile cu profil sportiv, ocupând locul 26. Firma Adidas ocupa locul 53.
- produsele cosmetice și bunurile de consum au cap de afiș firma Gillette (18), urmată de L’Oreal (25), Pampers (36), IKEA (43), Colgate (44) și Avon (70).
- Visa se situează pe un loc fruntaș (29), iar Mastercard ocupa locul 52.
- Facebook ocupa numai locul 73, pe când Yahoo se găsește pe locul 96.
- alte trei branduri extrem de cunoscute: MTV – locul 68, Caterpillar – locul 80 și Boeing – locul 81.
- foarte interesant este că două companii General Mills și Johnson’s, care ocupa locul 2 respectiv locul 3 în clasamentul firmelor în raport cu percepția consumatorilor, se găsesc doar pe locurile 47, respectiv 50 în topul 100.
______________________________________________________________________________________
Citiți și:
- Cel mai lung autobuz din lume
- Cel mai înalt zgârie-nori din lume
- Cel mai mic pistol din lume
- Cea mai buna bere din lume
______________________________________________________________________________________
Cu un click pe sigla mărcii, puteți afla mai multe informații oferite de revista Forbes.
ApreciazăApreciază